W naszej ofercie znajduje się aparatura do badań ultradźwiękowych szyn i połączeń spawanych szyn. Klienci doceniają naszą wiedzę i kompetencje. Jesteśmy jednym z dostawców aparatury ultradźwiękowej dla PKP PLK S.A.
Połączenia spawane i zgrzeiny szyn badane są ręcznie przy użyciu klasycznych defektoskopów ultradźwiękowych. Produkowany przez nas defektoskop CUD wyposażony jest w dedykowany program prowadzący operatora przez proces badania oraz wykonujący automatyczną ocenę złącza na podstawie zapisywanych wad. Dzieki temu usprawniliśmy proces badania złączy szynowych zgrzewanych i spawanych zgodnie z instrukcją Id-17 PKP PLK. Oferujemy również prowadniki głowic systemu tandem.
Badanie szyn prowadzone jest jednotokowym systemem badawczym. Zestaw składa się z wielokanałowego defektoskopu ultradźwiękowego CUD TOR, wózka, główek głowic ultradźwiękowych, oprogramowania i instrukcji obsługi. Defektoskop po wymontowaniu z wózka może być stosowany jako uniwersalny defektoskop ultradźwiękowy.
Aparatura opracowywana jest zgodnie z wytycznymi Zamawiającego (dobór rozmieszczenia głowic, częstotliwości i kąty wprowadzania wiązki fal). Przykładowy schemat rozchodzenia się fal ultradźwiękowych dla poszczególnych głowic:
Defektoskop CUD TOR standardowo jest dwunastokanałowy i w tyle głowic może być wyposażona główka. Aparat posiada dotykowy ekran znacznie ułatwiający obsługę. Wyświetlanie wyników możliwe jest w ScanieA (dla każdej głowicy osobno), ScanieB i ScanieC (widoki zbiorcze). Nadajnik GPS pozwala na dokładne określenie wystąpienia miejsca wykrytej nieciągłości oraz automatyczną generację raportów. Waga urządzenia bez środka sprzęgającego to około 10 kg.